24/06/2026
Fra vision til virkelighed
I 2023 kunne vi dele nyheden om, at vi sammen med Arne Andersen Vrå A/S og COWI havde vundet konkurrencen om et nyt demensegnet plejehjem i Gandrup.
De første beboere flyttede ind tidligere på året, og i mandags blev projektet officielt indviet med taler fra rådmand Vibeke Gamst og plejehjemsleder Marlene Smith, mens plejehjemmets ældste beboer på 95 år fik æren af at klippe den røde snor.
Det er altid noget særligt at opleve, når et projekt bevæger sig fra de første skitser og visualiseringer til et færdigt byggeri, der nu danner rammen om hverdagen for beboere, pårørende og personale.
På billederne ses både den oprindelige visualisering fra konkurrenceforslaget og det færdige plejehjem fotograferet fra samme vinkel – en påmindelse om, hvordan idéer på tegnebrættet bliver til virkelighed.
Tak til Sundby-Hvorup Boligselskab, Aalborg Kommune, AaK Bygninger - Aalborg Kommune, Arne Andersen Vrå A/S, COWI og alle øvrige samarbejdspartnere for et godt samarbejde gennem hele processen.
Vi ønsker beboere, pårørende og medarbejdere stort tillykke med de nye rammer og håber, at plejehjemmet vil danne grundlag for mange gode hverdage, trygge fællesskaber og høj livskvalitet i mange år frem.
#BJØRKOGMAIGÅRD #Plejehjem #Gandrup #Omsorgsbyggeri #DemensvenligtDesign #Arkitektur


